O experienta cu stele putine

Print Friendly, PDF & Email

Desi am zburat  in cateva zeci de tari, prin nu stiu ce mijlocire ciudata a destinului, nu am avut prilejul sa zbor cu compania Qatar Air. Pana acum cateva saptamani, cand o oarecare promotie m-a convins in sfarsit sa zbor cu ei pana in Sri Lanka si retur. Inainte de a va povesti despre experienta mea cu Qatar Air, vreau sa precizez ca nu am avut niciodata vreo sponzorizare sau vreun alt avantaj de la vreo companie aeriana, pentru a nu fi cumva banuita ca tin partea cuiva. Si mai precizez din start ca am initiat o discutie la compania in cauza pentru un upgade de clasa (pentru un segment de zbor)  dar cei de la office m-au refuzat elegant, asa cum este potrivit unei companii care se respecta. 

Asadar, iata-ma cu biletele de avion in mana si cu portofelul destul de zdruncinat, pornind vesela spre aventura mea asiatica de primavara, nerabdatoare sa ma bucur de avantajele unei companii cotata cu multe stele.

Primul segment de zbor, pana la Doha, prima ridicare din sprancene: plecare cu intarziere de 20 minute. Imi zic in sinea-mi “haide, nu fi carcotasa, ce naiba!” Oricum, nu aveam o conexiune din scurt, asa ca nu era o problema. Zborul a fost ok, dar serviciile nu m-au dat pe spate. Mancarea ca mancarea de la orice alta companie de linie care se respecta.  Aeroportul din Doha mi-a placut mult: mare, spatios, elegant, cu bun gust. Functionalitate maxima, prize pentru incarcat device-uri peste tot, destule scaune sa astepti in tihna, tot felul de magazine si alte nebunii, doar toiletele cam prea …mirositoare, de ma intelegeti ce zic.

Aeroportul din Doha

La al doilea segment de zbor, Doha-Colombo, deja mi-a “picat fata”. Un avion mare, de-o varsta cu mine cred, jerpelit si amarat, neinscriptionat cu numele companiei ceea ce m-a dus cu gandul la o inchiriere sau ceva, cu scunele mai obosite decat la unele avioane low cost, cu monitoare stricate. Plecare cu 15 minute intarziere. Mi-am mai alinat supararea prin cotropirea nerusinata a trei scaune libere si un somn de consolare de vreo 3 ore. Si cu o ciocolotica Godiva, mica, mica, mica…

Ei, si daca pana acum vi se pare ca am fost carcotasa si am cautat nod in papura, sa va spun cum a fost la intoarcere.

Intre cele doua zboruri, aveam diferenta de o ora si jumatate. De obicei imi las cel putin 3 ore intervalul intre zborurile intercontinentale, in cazul in care nu schimb terminalul, dar de data aceasta am zis ca e ok, la asa o mandrete de companie. Ba chiar am si intrebat inainte de a rezerva zborul daca este suficient timp si au spus ca nu e problema.

Aeroportul din Colombo

Ei bine, atat va zic: nu a fost ok deloc!!! Zborul din Colombo a plecat cu o intarziere de 40 de minute, imbarcarea s-a facut greu si haotic. In Doha, mi-au ramas fix 50 de minute sa prind conexiunea. In afara faptului ca mi-a fost afisata in avion, inainte de aterizare, poarta de imbarcare a  zborului catre Bucuresti, in rest nu am primit nici un fel de asistenta in aeroportul din Doha. Desi am trecut pe culoarul de tranzit, nu am scapat evident de controlul de securitate, iar poarta de imbarcarea era a 34a din 39. Nu va spun cum am alergat pana la poarta, si cum am prins imbarcarea in ultima clipa. Din din cei 7 pasageri care au venit din Colombo pana in Bucuresti, eu am fost prima care am ajuns , asa ca am dat anuntat ca ceilalti vin si sa ii astepte. Erau cu copii, cu bagaje dar nimeni de la minunata companie nu s-a deranjat sa le puna la dispozitie un vehicul de transport prin aeroport sau sa le dea o mana de ajutor. Doar englezilor ce mergeau la Londra li s-a acordat ceva asistenta in sensul ca poarta de imbarcare era printre primele iar inainte de a intra la poarta existau niste reprezentanti cu o hartie in mana pe care scria Londra. Niciodata in viata mea nu am fost in pericol sa pierd vreun zbor, cu exceptia faptului cand de vorba stand cu cei ce m-au condus la aeroport, nu am bagat de seama ca check in-ul se inchide!!! Noroc ca au strigat in gura mare cei de la ghiseu, ca altfel….

Spre portile de imbarcare, in fuga mare!!

Alte 10 minute de intarziere la decolare si povestea mea de dragoste cu Qatar Air s-a sfarsit.

Poate ca am fost eu ghinionista, poate ca sunt prea exigenta, poate ca sunt prea de la tara, dar cu siguranta cele 5 stele nu au fost decat 3 in aceasta calatorie. Si cu siguranta ca ma voi gandi de doua ori inainte de a plati o suta, doua de euro in plus pentru niste conditii care de fapt nu exista sau pentru o ciocolata la desertul meniului din plastic din avion. Am uitat sa spun ca nici vorba de Wi-fi in avioane sau alte facilitati. Poate experienta la business class sau la first class este una memorabila, poate ca nu am prins eu ziua cea mai buna. Cert este ca de la o companie de lux la un taxi aerian, nu e decat un pas. Nici stelele nu mai sunt ce au fost odata!!!

Lasă o impresie sau un comentariu

2 thoughts on “O experienta cu stele putine

  1. Andreea

    Am avut 14 segmente de zbor cu ei si nu am nici un repros: avioane noi, mancare buna si multecoptiuni dintre care sa alegi inclusive vegetarian, am primit locuri in primul rand cu basinet pt copil, mancare pt bebe, pampersi, crema, servetele umede, jucarie. Pt noi masti pt ochi , sosete, dopuri de urechi, periute de dinti. In hamad am avut escala si de 50 min, am ajuns lejer la poarta, ne-a fost pus la dispozitie carucior pt copil. In avion monitoarele mergeau perfect, asistentii de zbor de nota 10, chiar ne-au spalat biberoanele si mi-au pus laptele pt copil la frigider, l-au incalzit cand am avut nevoie. Numai cuvinte de lauda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*